4 způsoby, jak na pracovišti zaručeně ztratit důvěryhodnost

Stát se manažerem a úspěšně vést tým lidí sebou nese i nutnost vyznat se ve firemní politice, umět se všemi vycházet a umět prodat nejen svoji práci, ale i sám sebe. Nikdy nesmíte podceňovat neformální vztahy jak s vašimi nadřízenými, tak i s kolegy na stejné úrovni i s podřízenými. A jedním ze základních atributů, podle kterého lidé jeden druhého hodnotí, je spolehlivost a důvěryhodnost. Dnes si ukážeme čtyři věci, kterým se v rámci svého chování musíte vyhnout, protože byste díky nim před lidmi na pracovišti zaručeně ztratili jakoukoliv důvěryhodnost.

Tento seznam přinesl server Entrepreneur.com.

Pomlouvání ostatních

Pomlouvat ostatní se nikdy nevyplatí. Zaprvé se to může k dotyčnému človéku donést a to není nic příjemného. Zadruhé se tím shazujete i před člověkem, se kterým mluvíte. I když si myslíte, že pomluvou člověka, kterého máte oba neradi, si u dotyčného komplice šplhnete, není to tak. Lidé, kteří pomlouvají ostatní, jsou nepopulární u všech, protože jejich okolí si nikdy nemůže být jisto, jestli za jejich zády nepomlouvá je.

Chvástání se

Být přehnaně skromný není u manažera či ambiciózního pracovníka ten nejlepší nápad. Ale ani opačný extrém se rozhodně nedá doporučit. Člověk, co se před ostatními neustále chvástá, poukazuje na své úspěchy nebo se dokonce snaží nad ostatní povyšovat, začne velmi brzy své okolí iritovat.

Lhaní nebo říkání „alternativních“ pravd

Jakoukoliv kredibilitu okamžitě ztratíte ve chvíli, kdy se ukáže, že jste o něčem lhali nebo neříkali celou pravdu. A je naprosto jedno, o jak velkou lež se jedná nebo jak závažné nebo banální je dané téma. Proto nikdy za žádných okolností nesmíte lhát. Nikdy se to nevyplatí.

Nedodržování slibů

Integrita a spolehlivost člověka se projevuje skrz jeho činy, nikoliv skrz jeho slova. A pokud vaše činy neodpovídají vašim slovům, je to problém. Zvláště pokud nedodržujete sliby, které jste učinili. Opět platí, že nezáleží na tom, jestli uděláte malý slib nebo velkou přísahu – prostě platí, že pokud řeknete, že něco uděláte, tak to udělat musíte, nebo se alespoň ideálně předem omluvit, když víte, že z nějakých závažných důvodů, které nemůžete ovlivnit, splnit slib nemůžete.

 

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com