4 tipy, jak „opravit“ nefunkční tým

Každý manažer by rád vedl funkční, efektivní a motivovaný tým, který vždy přináší ty nejlepší možné výsledky. Realita je ale často jiná. Důvody jsou různorodé – buď dotyčný manažer už daný tým v zuboženém stavu převzal, nebo se daný tým do současné situace dostal kvůli příchodu nových pracovníků, odchodu předchozích členů skupiny, změně vedení či pravidel nebo kvůli jiným externím okolnostem. Ať už k nefunkčnosti týmu vedlo cokoliv, je úkolem manažera se pokusit tento stav napravit a pomoci týmu opět dosáhnout integrity a efektivity. Zde jsou čtyři tipy, jak na to.

Tyto tipy přinesl server Management Issues.

Udělejte audit interních procesů

V prvé řadě je nutné zjistit, jak tým momentálně funguje, a definovat, kde tyto procesy drhnou. Identifikujte interní systém fungování celého týmu a v těch nejklíčovějších místech tyto procesy opravte nebo zcela přeorganizujte.

Nastavte nové komunikační kanály

Efektivní komunikace, jasné rozdělení rolí a rychlost fungování jsou zcela nutné pro úspěch celého týmu. Do detailu se podívejte na aktuálně používané komunikační kanály a nastavte nové, jednodušší a funkční.

Stmelte tým pomocí silné, jednotné vize

Žádný tým nemůže táhnout za jeden provaz a dosáhnout společně úspěchu, pokud nemá jednotnou, společnou vizi, ke které se může upínat. Nastavte svému týmu tuto vizi, nesnažte se malovat věci na růžovo, buďte k týmu upřímní a předneste reálný plán, čeho a kdy se snažíte jako skupina dosáhnout.

Podpořte v týmu to, co funguje

Nesoustřeďte se pouze na nápravu nefunkčních komponent stávajícího systému. Přineste do týmu i pozitivní přístup a podpořte naopak to, co v týmu funguje. Pokud například v rámci týmu panuje dobrá sounáležitost a kamarádství, využijte tento fakt ke svému prospěchu a stavte na něm změny, které chcete v týmu zavést.

 

-mm-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues