10 rad pro lepší řízení času

Time management je důležitý téměř pro každého. Článek proto přichází s radami, jak správně řídit čas.

- Buďte organizovaní. Zamyslete se, kolik času strávíte hledáním věcí. Věnujte prvních 15 minut ráno organizaci svého pracovního prostředí. Projděte si svůj seznam úkolů a zorganizujte věci, které je třeba udělat.

- Určete si svůj neproduktivnější čas. Může se vám nejlépe pracovat ráno nebo naopak večer. Využívejte také času, kdy nejste rušeni, abyste se mohli věnovat důležitým úkolům.

- Sestavte si seznam úkolů večer předem. Připravte se na to, co budete dělat příští den, abyste nezačínali zmatkem. Zapisujte si také týdenní nebo měsíční úkoly, na jejichž základě vytvoříte rozvrh pro jednotlivé dny.

- Najděte si více času. Potřebovali byste každý den hodinu navíc? Vstaňte o hodinu dříve nebo si vypijte kávu u čtení ranních e-mailů.

- Držte se svého rozvrhu. Každý den si vytyčte jeden úkol, který splníte. Mohou to být pravidelné úkoly na každý týden.

- Vyhněte se „požíračům času". Fóra, televize, surfování po internetu nebo telefonování mohou být velkými zloději času, nebudete-li je správně řídit. Snažte se tyto aktivity zvládnout ráno.

- Zorganizujte si úklid domácnosti. Každý den ukliďte něco. Perte a myjte nádobí v myčce při plnění dalších domácích povinností. Ustelte si postel, než odejdete do práce.

- Využívejte neproduktivního času. Při čekání na schůzku si přečtěte e-maily. Lépe si zorganizujte čas, který budete trávit se svými dětmi.

- Naučte se říkat ne. Nemůžete-li něco udělat, protože jste již vytížení, řekněte to.

- Omezte vyrušení. Pořiďte si telefonní záznamník. Vyřizujte hovory například ve chvíli, kdy někde čekáte. Vypněte e-mail a prohlížejte jej jen ráno, v poledne a večer. Pracujete-li doma, vysvětlete rodině a známým, že v určitých hodinách nechcete být rušeni.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How