10 kroků, jak předejít odchodu klíčových zaměstnanců (2/2)

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

V první části článku o tom, jak se nenechat překvapit náhlými odchody zaměstnanců, jsme se dozvěděli, že manažeři často přehlížejí důležité varovné signály. Představili jsme si prvních pět praktických doporučení Johna Sullivana, která zahrnovala například sledování internetu, délky minulých zaměstnání či pozic s nejvyšší fluktuací. Nyní si představíme zbývajících pět doporučení plus několik bonusových.

1. Sledujte odchody blízkých lidí z týmu

Jakmile vám z týmu odejde blízký spolupracovník či dokonce přítel klíčového člověka, měli byste se mít na pozoru. Nutnost učit se pracovat s novým kolegou nebo nadřízeným může být dostatečným důvodem k odchodu.

2. Pozor na nepříjemné události v kariéře

Řadu lidí odradí nudná práce nebo špatný manažer. I když však nabízíte zajímavou práci a vašemu vedení se nedá nic vytknout, nemáte vyhráno. Důvodem k odchodu bývají také nepříjemné události v kariéře klíčových lidí, jako je zrušení klíčových projektů, hromadné propuštění, reorganizace, odmítnutí při povýšení apod.

3. Sledujte kariérní stádia

Většina zaměstnanců prochází ve své kariéře určitými stádii a na konci některých z nich mění práci. Může to být například chvíle, kdy již delší dobu vykonávají roli bez vyhlídek na povýšení, ale i důsledek událostí v soukromém životě (svatba, rozvod, narození dítěte, zdravotní problémy, dosažení určitého věku apod.). Manažer by proto měl vědět, co jeho lidé zažívají i mimo práci.

4. Všímejte si, kdo už na něco dlouho čeká

Dlouhé čekání s sebou vždy nese frustraci. Může se týkat povýšení nebo zvýšení platu, ale i zdánlivých maličkostí, jako jsou různé nástroje pro plnění pracovních povinností, školení, nových příležitostí a výzev. Nečekejte, až vaše lidi přestane čekání bavit.

5. Všímejte si pocitu nevyužití u klíčových lidí

Pocit nedostatečného využití patří k nejsilnějším důvodům pro odchod nejlepších a nejvýkonnějších lidí. Tito lidé očekávají neustálé výzvy a možnosti, jak něčím přispět. Není nic jednoduššího. Než se vašich lidí přímo zeptat a případně jim přidělit nějaký nový zajímavý úkol.

Bonusové tipy

- Sledujte, o čem si lidé ve vašem týmu povídají mezi sebou.

- Všímejte si, kdo si začal psát blog, natáčet výuková videa nebo vystupovat na konferencích.

- Všímejte si častých absencí, zejména půldenních nebo pátečních.

- Připomínejte si, že nejčastěji zaměstnanci odcházejí kvůli špatným manažerům.

John Sullivan konstatuje, že v průběhu své dlouholeté praxe ještě nepotkal manažera, který by měl přímo v popisu práce odhalovat odchody klíčových zaměstnanců. To je podle něho třeba změnit. Co si myslíte vy?

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace