Získání pozornosti zákazníků a úloha e-technologií v tomto procesu

Chtějí-li firmy uspět v konkurenci a dosáhnout úspěchu, musí přehodnotit svůj vztah k zákazníkům. Doposud byly všechny společnosti orientované spíše na procesy a produkty, než na zákazníky. Nyní je stále důležitější vytvořit si základnu zákazníků, kteří jsou loajální a věrní značce.

Většina společností sice zdůrazňuje, jak jejich zisk rok od roku roste, nekladou však dostatečný důraz na zákazníky. Ti jsou ústředním bodem každého podnikání. V mnohém mohou napomoci nové technologie (nazývané též e-technologie), nejsou však všelékem. Mnohem důležitější je zvyknout si na jiný způsob jednání se zákazníky a na jiný obchodní model.

E-technologie nabízí firmám nové, dosud nepoužívané strategické služby a aplikace e-obchodu, díky nimž mohou u zákazníků vyniknout. Nejsou však samospasitelné. Bylo by naprostým nesmyslem se domnívat, že firmy uspějí v konkurenci jenom díky nejnovějším technologiím. Jak již bylo řečeno, bez předchozího přehodnocení vztahu k zákazníkům a vytvoření nové strategie by byly i nejnovější technologie prakticky k ničemu.

**Datum vydání: VIII/2001**
Zdroj: CRM Project - Informačně bohatý server, vše k zavádění a provozu systémů CRM ve firmě, např. call-centra.
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Project