Výhoda pro zaměstnance, nebo zaměstnavatele?

Výhoda pro zaměstnance, nebo zaměstnavatele?

Od doby, kdy se Internet stal součástí pracovišť se zaměstnavatelé obávají, zda nedopadnou tak, že budou svým zaměstnancům platit jejich on-line nakupování či prohlížení pornostránek. Nedávná studie americké University of Maryland prokázala, že zaměstnavatelé měli pravdu – platí svým zaměstnancům jejich osobní internetové aktivity – zároveň však tím požívají i určité výhody. Výhodou je v tomto smyslu odhalený fakt, že zaměstnanci tráví více času pracováními aktivitami doma, než osobními aktivitami v práci.

Výše uvedená studie konkrétně objevila, že 47% zaměstnaných Američanů používá Internet častěji doma za účelem své práce, než v práci za účelem osobních aktivit, zatímco opačně se to týká jen 27%. Zúčastnilo se jí 501 dospělých osob. Dále bylo zjištěno, že delší čas osobními aktivitami v práci tráví pouze ti lidé, kteří doma nemají k Internetu přístup (asi 6,5 hodiny týdně). Výsledky studie, které jasně nabádají zaměstnavatele, aby těžili z objevené výhody zneužívání firemního přístupu k Internetu mnoho lidí udivily. Někteří internetoví odborníci jim odmítají věřit. Zůstávají v tomto smyslu skeptičtí a tvrdí, že Internet zcela smazal původní hranici mezi domovem a zaměstnáním. Na konci článku proto následuje diskuse.

**Datum vydání:** II/2003
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com