Výhoda pro zaměstnance, nebo zaměstnavatele?

Od doby, kdy se Internet stal součástí pracovišť se zaměstnavatelé obávají, zda nedopadnou tak, že budou svým zaměstnancům platit jejich on-line nakupování či prohlížení pornostránek. Nedávná studie americké University of Maryland prokázala, že zaměstnavatelé měli pravdu – platí svým zaměstnancům jejich osobní internetové aktivity – zároveň však tím požívají i určité výhody. Výhodou je v tomto smyslu odhalený fakt, že zaměstnanci tráví více času pracováními aktivitami doma, než osobními aktivitami v práci.

Výše uvedená studie konkrétně objevila, že 47% zaměstnaných Američanů používá Internet častěji doma za účelem své práce, než v práci za účelem osobních aktivit, zatímco opačně se to týká jen 27%. Zúčastnilo se jí 501 dospělých osob. Dále bylo zjištěno, že delší čas osobními aktivitami v práci tráví pouze ti lidé, kteří doma nemají k Internetu přístup (asi 6,5 hodiny týdně). Výsledky studie, které jasně nabádají zaměstnavatele, aby těžili z objevené výhody zneužívání firemního přístupu k Internetu mnoho lidí udivily. Někteří internetoví odborníci jim odmítají věřit. Zůstávají v tomto smyslu skeptičtí a tvrdí, že Internet zcela smazal původní hranici mezi domovem a zaměstnáním. Na konci článku proto následuje diskuse.

**Datum vydání:** II/2003
Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO.com