První rada webu business2community.com je tedy následující: Buďte velmi skeptičtí vůči každému, kdo vám bude tvrdit, že on sám vám poskytne řešení všeho, co potřebujete. To nejspíš nebude pravda – může to tak být jedině tehdy, pokud hledáte dodavatele služeb pouze v jedné nebo dvou disciplínách. Rozhodně však ne pokud potřebujete zajistit digitální marketing jako takový.
Abyste s agenturou uspěli, soustřeďte se na následující faktory:
- Jaké má odborné zaměření.
- Jak umí věci implementovat.
- Jestli vám rozumí, jak je empatická.
Agentura, kterou si vyberete, musí pochopit čeho hodláte dosáhnout a být s tím sladěná. Musí taky přijmout vaše klíčové výkonnostní ukazatele a nést odpovědnost za jejich dosažení.
Zvyšování známosti vaší značky, budování reputace a pozitivní vliv na zvýšení prodejů, to celé nějakou dobu trvá. Proto musíte mít jako kontaktní osobu mezi vaší firmou a agenturou člověka, který je dobrým lídrem. Měl by to být někdo, kdo je schopen zůstat klidný a kdo se umí rozhodnout.
Seznamte se s nimi a nebojte se ptát
Až budete s agenturou jednat, určitě se zaměřte na to, s jakými lidmi budete spolupráci a dodávky řešit. Určitě chtějte, abyste měli k dispozici zkušené a schopné odborníky. Ti by pro vás měli pracovat, ne pouze prodat agenturu při výběrovém řízení. Seznamte se s jednotlivci, kteří budou v týmu. Promluvte si s nimi o tom, kdo bude odpovědný za dosažení kterých výsledků.
Agentury musí optimalizovat časové vytížení svých zaměstnanců, aby dosáhly zisku. Proto se také zajímejte o to, kolik práce má ten který člen týmu agentury na starosti.
Doporučila vám agentura vést si blog s pravidelným novým obsahem? Zkontrolujte, zda sama agentura dělá totéž. Pokud ne, ptejte se proč. Pokud hodně mluví o sociálních médiích, zkontrolujte si, zda je na nich sama aktivní.
Pokud máte pochybnosti o tom, zda se agentura sama řídí tím, co vám doporučuje, je třeba zpozornět a položit klidně i trochu nepříjemné otázky.
-jk-