Víte, jak vypadáte na kameře?

Ilustrační snímek

Pravděpodobně se vám již stalo, že jste vyfotografovali něčí obličej s oknem či jiným zdrojem světla v zádech. Výsledek si jistě pamatujete – do obličeje nebylo vůbec vidět, protože byl zcela černý. Totéž se vám může stát i při videohovoru. Kamera se stejně jako fotoaparát zaměří na zdroj světla a zbytek obrazu zůstane ve stínu. Stačí, abyste za sebou měli okno nebo lampu a kolegové či obchodní partneři, s nimiž telefonujete, vás vůbec neuvidí. Takovou zbytečnou chybou pak uděláte špatný dojem, který se vám bude velmi těžko napravovat. Jak si tedy připravit vhodné prostředí pro videohovor?

Předem si nastavte kameru tak, aby snímala váš obličej. Otestujte, jak obraz vypadá. Máte-li v zádech okno, zatáhněte závěsy. Zaměřte se také na to, co dalšího kromě vašeho obličeje je na záběru vidět. Prostředí, z něhož telefonujete, by mělo vypadat profesionálně. Odstraňte nevhodné předměty, které mohou ležet za vámi či kolem vás, a zajistěte, aby vás při hovoru nikdo nerušil. Procházející osoby nedělají nejlepší dojem. Než spustíte hovor, oblečte se a upravte jako na normální schůzku.

Při samotném videohovoru nezapomínejte na oční kontakt. Dívat se prostřednictvím webové kamery z očí do očí totiž není tak jednoduché, jak si řada lidí myslí. Pokud se díváte do očí osobě, jíž vidíte na obrazovce, ve skutečnosti se jí do očí nedíváte. Musíte se dívat přímo do kamery. Oční kontakt nemusíte udržovat nepřetržitě, při pozdravu a sdělování zásadních informací, se však do kamery dívejte.

-kk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues