Při získávání informací o zákaznících se vyplatí trpělivost

Aby byl program CRM efektivní a aby mohla firma dobře sloužit svým zákazníkům, musí mít k dispozici velké množství dat. Mnozí uživatelé Internetu však nejsou příliš ochotní tato data poskytovat. Jestliže firma vyžaduje po svých zákaznících příliš mnoho údajů, riskuje, že si je odradí. Jak toto dilema vyřešit?

Vhodnou metodou je pozvolný a efektivní sběr dat. Vztah mezi zákazníkem a firmou se buduje při každé návštěvě webových stránek a důvěra zákazníků roste. Článek poskytuje tipy pro správný postup při shromažďování dat. Zde jsou některé z nich:
* Před vyžádáním jakýchkoli informací je vhodné ujistit zákazníky o tom, že stránky jsou zabezpečeny a že veškerá data jsou důvěrná.
* Při registraci by se zpočátku měly po zákaznících vyžadovat pouze základní informace – jméno, e-mailová adresa, uživatelské jméno a heslo.
* Občasné průzkumy spokojenosti zákazníků jsou užitečné, měly by však obsahovat pouze otázky, týkající se nakupování na Internetu a používání Webu (tj. žádné podrobné informace, jako je průměrný příjem domácnosti).
* Účinnost reklamních kampaní se dá zjistit například i z toho, zda zákazníci uplatní kupóny na slevu, které jim chodí v reklamních e-mailech.

**Datum vydání:** XII/2001
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide