Jak nepřispívat ke spamové kalamitě

*Spam*. Klíčem k tomu, jak nepřispívat k tomuto problému, je rozesílat e-maily jen těm lidem, kteří vám dali své svolení. Níže je uvedeno několik kroků pro efektivní webový marketing, aniž byste přitom přitížili nevinným obětem, které vězí po kolena ve spamu.
- *Dostali jste jejich souhlas předem?* To je klíč. Vaše webové stránky musí nabízet lidem něco konkrétního za jejich e-mailovou adresu. Například týdenní newsletter zdarma, sázky, průzkumy apod. Pokud se rozhodnete pro koupi seznamu e-mailových adres, připlaťte si a kupte jen takový, kde lidé dali své svolení k zařazení do tohoto seznamu.
- *Je způsob odhlášení snadný a jasný?* Pokud se lidé rozhodnou dostávat mailing, chtějí mít také jistotu, že se mohou kdykoli odhlásit. Proto jim to co nejvíce usnadněte.
- *Je obsah relevantní?* Lidé chtějí konkrétní obsah, ne prodejní brožury zasílané týden co týden. Rozesílejte e-maily jen tehdy, když máte čerstvý obsah, který bude lidi zajímat. Vybudujete si tak reputaci někoho, jehož zprávám je dobré věnovat pozornost.
- *Sdělujete, jak bude jakákoli poskytnutá informace použita?* Pokud shromažďujete od lidí informace, musíte jim říct, jak je použijete. Berte jejich obavy o jejich soukromí vážně.
- *Rozesíláte zprávy ze skutečné e-mailové adresy?* Když se lidé snaží odhlásit, ale e-maily se jim vrací zpět, znamená to, že žádná legitimní e-mailová adresa mailing nepodporuje. Vždy musíte lidem dát skutečnou adresu, pomocí které se k vám dostanou.

-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal