Internetová pospolitost

V některých internetových obchodech tvoří příjmy od pravidelných uživatelů a čtenářů inzertních bulletinů až dvě třetiny, přestože co do počtu zaujímají jen jednu třetinu všech návštěvníků. Pocit sounáležitosti totiž existuje i v elektronickém světě. Analytici potvrzují, že webová sídla, která dokážou dát uživateli pocit, že je vítanou součástí komunity, zaznamenávají výrazné finanční úspěchy.

Lidé účastnící se například diskusních skupin či jinak zainteresovaní v konkrétní webové komunitě navštěvují tyto stránky až devětkrát častěji než ostatní a nakupují dvakrát více zboží. Řada elektronických obchodů nejpilnější přispěvatele odměňuje a zlidšťuje své stránky tím, že uveřejňuje například životopisy či fotografie aktivních členů. Jiné ve své e-mailové inzerci radí zákazníkům, jak stránky využívat co nejefektivněji.

Sounáležitost a pospolitost se ale nedá vynutit – mnohá sídla založená na čistě komunitních ideálech neuspěla - je lépe jasně a upřímně říci, jaké jsou cíle podniku. A ty by také měly být v komunikaci se zákazníky sledovány. Budou-li mít návštěvníci pocit, že je o ně dobře postaráno, nebudou odcházet jinam.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily