Firemní blog (2/2): Jak si vybrat partnery

V předchozím článku jsme viděli, jak může při firemním blogování pomoci spolupráce s ostatními, především začínajícími blogery. Také jsme však narazili na problém: jak odhadnout, které potenciální partnerské blogy budou úspěšné a které zaniknou? Jinými slovy, které blogy vám budou v budoucnu prospěšné, a na kterých nemá smysl mít hostující blog posty?

Ilustrační snímek

Neexistuje žádný způsob, jak dopředu zajistit, aby ten nebo onen blog uspěl a vyrostl. Existuje však seznam, který lze využít, abyste měli aspoň nějakou představu. Publikoval ho článek na webu business2community.com.

  • Psaní: Poskytují kvalitní informace a obsah, který zaujme?
  • Design: Je blog také vizuálně přesvědčivý? Jestli vypadá hezky, vypovídá to o tom, že jeho tvůrci se skutečně snaží. Slibné jsou blogy, které vypadají dobře, mají dobrou a přehlednou strukturu a nejsou zaplaveny reklamami.
  • Frekvence příspěvků: Jsou tvůrci konzistentní v tom, jak často publikují nový obsah? Měli by ho zveřejňovat nejméně dvakrát týdně. Pokud chcete, abyste navázali produktivní partnerství, potřebujete totiž, aby se čtenáři na daný blog pravidelně vraceli pro nový obsah.
  • Dosah blogu na sociálních sítích: Měli by být aktivní na Facebooku nebo LinkedInu – záleží na jejich cílové skupině.
  • Komentáře: Komentují uživatelé jejich blog posty? Pokud ano a tvůrci navíc na komentáře rychle reagují, je to dobré znamení. Uživatelé jsou angažovaní a tvůrci vědí, jak se svým publikem budovat vztah.
  • Vztahy a partnerství: Spolupracují tvůrci s dalšími blogery? Pokud tak činí, mají šanci na získání dodatečné návštěvnosti – stejně jako vy.

Rozhovory

Chcete-li využít vlivné a populární blogery, můžete s nimi udělat rozhovor, které dáte na firemní blog. Oslovte populární autory, blogery a top manažery společností, které jsou aktivní v oblasti, která zajímá vaše publikum. Tím, že budete s někým dělat rozhovor, vytváříte naprosto originální obsah. Velmi efektivní je zvládnutí umění rozhovoru přes e-mail. Účastníci dotazu tuto formu dokonce leckdy upřednostňují, protože jim poskytuje více času na to, aby se zamysleli nad svými odpověďmi. Pošlete jim tedy e-mailem seznam otázek a poté počkejte na jejich odpovědi.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Firemní blog (1/2): Spolupráce a hostování se vyplatí

Aktuální

Firemní blog (2/2): Jak si vybrat partnery