Efektivní e-mailová komunikace v kostce

Ilustrační snímek

Pravděpodobně jste již odeslali tisíce e-mailů a nikdo si nestěžoval na váš styl psaní. To však ještě neznamená, že vás právě vaše e-maily nepřipravují o důvěryhodnost či drahocenný čas. Soupis nejčastějších chyb e-mailové komunikace přinesl server hrcommunication.com. Radí vytisknout si jej a umístit co nejblíže počítači.

1. Příliš dlouhé zprávy

Dlouhé e-maily nikdo nečte. Dejte si limit maximálně 300 slov pro jasné vyjádření vaší myšlenky.

2. Příliš vágní zprávy

Lidé se rozhodují v několika vteřinách, zda budou váš e-mail číst. Proto je zapotřebí smysluplného předmětu a silné první věty.

3. Příliš egocentrické zprávy

Čtenáře zajímají myšlenky a řešení ve vztahu k nim. Ujistěte se proto, že vaše zprávy obsahují více „vy“ než „já“.

4. Příliš nudné zprávy

Dlouhé odstavce spolehlivě odradí od čtení. Používejte proto krátké odstavce a na konci shrňte důležité body pomocí bodového seznamu.

5. Příliš pasivní zprávy

Pište v činném slovesném rodě (podmět provádí děj).

6. Příliš objemné zprávy

Přikládání velkého množství příloh vyvolává u příjemců pocit zahlcení daty. Přikládejte proto pouze skutečně potřebné informace.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication