Co je to rušivá inovace

Jeden z vašich konkurentů právě představil nový produkt nebo službu. Vy musíte najít způsob, jak na to rychle reagovat, neboť jeho nová idea „hýbe trhem“.

Když novinka změní potřeby trhu natolik, že přinutí ostatní k adaptaci, nebo je zničí, nazýváme tento jev „rušivá inovace“.

Zavedené firmy obvykle reagují se zpožděním, neboť bývají zaslepeny vlastním úspěchem. Například v době, kdy byla na trh představena technologie MP3, se firmy těšily rekordním tržbám CD nosičů. Firma Apple Computer v dnešní době ovládá asi 80 % trhu s MP3 přehrávači, zatímco SONY, který měl velké prodeje CD v roce 1990, má v současné době mnohem menší tržby.

Záludné je to, že vše, co je zavedená firma zvyklá dělat – sledovat trh, naslouchat zákazníkům apod. – často způsobí, že si nevšimnou nástupu „rušivé inovace“, která bývá zpočátku méně efektivní a dražší, než zaběhlé produkty, a je proto dlouho ignorována stávajícími hráči na trhu.

Firmy by si ale neměly dovolovat podobná dění ignorovat. K zachycení konkurenčních hrozeb by měly provádět průzkum a zjišťovat, s jakými produkty se chystají přijít na trh firmy v příbuzenských odvětvích. Podnikatelé, kteří „spí na vavřínech“, budou v dnešním rychle se měnícím tržním prostředí odloženi k věčnému odpočinku.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace