Vědci už nám to spočítali

Šťastní a spokojení zaměstnanci mají pozitivní vliv na podnikové příjmy a zisky. Toto velmi jednoduché pojetí je nyní prokázáno díky nové studii Severozápadní univerzity. Fórum pro management a měření výkonnosti se zaměřilo na zaměstnance, kteří nejsou v přímém kontaktu se zákazníky. Předchozí studie byly zaměřeny vždy především na prodavače a obchodníky a předpokládaly, že spokojenost zaměstnanců přispívá ke spokojenosti zákazníků. Avšak nebylo pro to mnoho důkazů. Nyní bylo zjištěno, že existuje přímý vztah mezi pocity zaměstnanců a postoji zákazníků. Jakákoli společnost, která se snaží přímo ovlivnit konečný zisk, by měla měřit spokojenost zaměstnanců a vědět, jaká zlepšení řídí rentabilitu.

Studie potvrdila, že zaměstnanecké výhody jsou nástrojem managementu, které řídí výsledky. Doposud bylo spojení mezi spokojenými zaměstnanci a zlepšením finančních výsledků nepřímé. Pokračující studie zjistila, že zvýšení spokojenosti zaměstnanců o jeden bod vede ke zvýšení spokojenosti zákazníků o 0,31 bodu. A následně zvýšení spokojenosti zákazníků o jeden bod vede ke zlepšení finančního výkonu o 0,28 bodu.

-ba-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine