Štěstí a úsměv pomáhají vašemu byznysu

Ilustrační snímek

Dlouhodobé studie nedávno odhalily, že skutečně šťastní zaměstnanci byznysu znatelně prospívají. Radostný postoj zejména těch zaměstnanců, kteří se přímo setkávají se zákazníky, znamená, že se zákazníci setkávají s příjemnými, nápomocnými lidmi. Takové rozpoložení a chování tak pomáhá vytvářet dobrou značku vaší firmy, upozorňuje web management-issues.com.

Pozitivní postoj by měl ve firmě mít každý zaměstnanec

Pro účely výzkumu bylo štěstí definováno jako duševní pohoda, což není to samé jako pouhý pocit potěšení. Je to spíše bezstarostný pohled na svět a na život, přičemž převažující pocit by měl být pocit spokojenosti. A co je z tohoto hlediska největší chyba, které se manažeři dopouštějí? Je to lpění na maličkostech. Když je manažer příliš pedantský a zbytečně to přehání s perfekcionismem i tam, kde to není potřeba, jsou jeho podřízení otrávení a jejich podrážděnost má silný vliv na to, jak se chovají. Velmi důležitá je u nadřízených také etika, protože podřízení se cítí dobře jen tehdy, když na pracovišti převládá pocit loajality, upřímnosti a odpovědnosti.

Chování manažerů je zásadní pro atmosféru na pracovišti

Zamračený a zahořklý manažer může snadno otrávit atmosféru celé kanceláře. Celý tým tak stáhne do stresující nálady. Za takových podmínek jsou jakékoliv snahy o větší zapojení zaměstnanců do života společnosti, stejně jako pokusy o zvýšení produktivity, předem odsouzeny k nezdaru.

Důležitý je také poznatek, že spokojenost a štěstí nejsou trvalé. Některé studie totiž naznačují, že štěstí se s rostoucím věkem vytrácí. Pokud je ale váš postoj ke stárnutí spíše zdravě pozitivní, nebude pokles vaší pohody a štěstí tak markantní. Šťastný člověk je nejen méně náchylný k obdobím smutné nálady, ale také je pro něj mnohem jednodušší si svůj pocit štěstí udržet. Naproti tomu nevlídný a mračící se člověk si svou náladu moc snadno nezlepší.

Když vybíráte ze dvou kandidátů, jejichž technická znalost je srovnatelná, vezměte raději kandidáta s pozitivním a radostným přístupem k práci i k životu, protože svůj přátelský a hřejivě lidský přístup a chování jen tak neztratí. Melancholický kandidát se naproti tomu ve svých špatných pocitech může utápět s postupujícím časem čím dál víc.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues