Správa znalostí ve společnosti Shell - vyprávění příběhů

Vytisknout

Článek je výsledkem práce mezinárodního týmu pro výzkum organizační výkonnosti a učení ve společnosti Shell (OPAL). Tento tým shromáždil velké množství zkušeností ostatních manažerů poboček Shell se správou znalostí v jejich organizaci. Pozornost je věnována zejména používání příběhů a efektivního využití informací z podnikového informačního systému. Jejich příběhy se týkají praxe při zavádění nových způsobů uvažování a týmové práce v mezikulturním prostředí.

Vyprávění příběhů nabývá ve firmách na významu coby prostředek komunikace mezi vedením a zaměstnanci. Společnost **Shell** zjistila, že vyprávění příběhů je obzvláště efektivní při prosazování změn v organizaci a při změně znalostních praktik. Dobře podaný příběh může inspirovat k inovacím a osobním i pracovním změnám u jednotlivců. Příběhy nás nutí myslet a spolupracovat s ostatními.

Publikace je rozdělena do čtyř částí, z nichž každá obsahuje konkrétní příběhy na určité téma:
* Globální sítě – zde mohou zaměstnanci i manažeři jednotlivých poboček **Shell** hledat odpovědi na své dotazy a sami dávat rady.
* Globální poradenství – možnost výměny nejlepších postupů a zkušeností, nejlépe prostřednictvím popisu úspěšných projektů.
* Střediska nejlepších postupů – formálně uznané skupiny odporníků, které spolupracují s provozními jednotkami a poskytují jim své služby.
* Distribuované týmy – týmy spolupracují, i když jsou od sebe vzdáleny. Mají možnost společně přistupovat ke konkrétním informacím a prostřednictvím špičkových technologií spolu komunikovat.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace