Řízení výkonu (2/2): Bez cíle neexistuje proces

V předchozím článku jsme rozlišili dva základní přístupy k řízení výkonu. Jeden se spoléhá na dobře prozkoušené a spolehlivé byznysové procesy, druhý se zaměřuje na plnění zastřešujícího cíle.

Takže kdy se vlastně spolehnout na procesy, a kdy naopak nejprve vybrat nový, jiný cíl, abyste vůbec měli šanci i nadále udržovat procesy, ve kterých je vaše společnost velmi dobrá?

Výběr správného přístupu

Každý proces je pouze nástroj. Proto je cíl na prvním místě. Musíte si udělat výzkum a dospět ke správným cílům založeným na datech. Teprve poté vymyslíte a nastavíte procesy, které jsou v tomto případě jenom vašimi nástroji. Procesy jsou tím, jak dosáhnete předtím stanovených cílů.

Základy kvalitního řízení výkonu

Dnes nemohou být manažerská rozhodnutí založena na intuici a dojmech. Implementujte řízení výkonu provedením následujících kroků, doporučuje nám web business2community.com:

  • Zvyšte počet konverzací vedených manažery (tradiční každoroční hodnocení často frustruje jak zaměstnance, tak manažerya navíc prostě nestačí).
  • Podporujte v týmech kulturu řízení výkonu zaměřenou na data. Používejte nástroje, které hodnotí a ukazují vzájemné závislosti lidí spolupracujících v týmu.
  • Zaveďte kontinuální zpětnou vazbu. Pro vaše zaměstnance je nutná nepřetržitá zpětná vazba aby se mohli dále rozvíjet a růst.
  • Buďte srozumitelní a nastavte jasná očekávání pokud jde o rozvoj, výkon i získávání nových dovedností.
  • Poskytněte přístup k datům a ke zpětné vazbě. Tím zvýšíte důvěryhodnost a transparentnost ohledně vašeho řízení výkonu.

Budoucnost řízení výkonu

Inspirujte se některými významnými korporacemi:

  • Google už dnes platí vysoce výkonné zaměstnance násobky toho, kolik dává těm průměrným.
  • Atlassian už automatizoval velmi mnoho aktivit, které souvisejí s hodnocením výkonu.
  • Microsoft a GE nyní upřednostňují kontinuální koučování a zpětnou vazbu, už se nezabývají každoročním hodnocením.
  • Netflix stanovuje cíle, které se rychle mění a jsou fluidní. Už žádné celoročně neměnné cíle.

 

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Řízení výkonu (1/2): Dva základní přístupy

Aktuální

Řízení výkonu (2/2): Bez cíle neexistuje proces