Příklady firemních pravidel pro zlepšení vztahů mezi zaměstnanci

Ilustrační snímek

Richard Branson z Cornwallu. To je přezdívka úspěšného britského podnikatele Tima Smita, který proslul tím, že proměnil bývalý kaolinový důl v největší skleník světa. Tak vznikl komplex s názvem Eden Project, který od roku 2000 navštívilo již více než 13 milionu lidí. Jedná se v podstatě o velkou botanickou zahradu, v níž se však pořádají i různé kulturní a sportovní akce a slouží také jako vzdělávací centrum. Kromě toho, že je to velká turistická atrakce, rozvíjí také řadu vědeckých a charitativních projektů spojených s ochranou přírody.

Úspěch svého snažení vidí Tim Smit v týmové práci. V současné době zaměstnává kolem 700 lidí, mezi nimiž se snaží rozvíjet nejen kolegiální, ale především přátelské vztahy. Kulturu své firmy postavil na devíti pravidlech, která jsou povinná pro všechny zaměstnance. Co byste takovým pravidlům říkali vy?

Devět pravidel Tima Smita

1. Než začnete pracovat, musíte říci „dobrý den“ alespoň dvaceti lidem.

2. Každý rok musíte přečíst dvě knihy, o nichž by každý, kdo vás zná, řekl, že vůbec neodpovídají vašim znalostem a zájmům. Pak připravíte recenze pro své kolegy.

3. Zopakujte bod 2 s jedním hudebním dílem.

4. Zopakujte bod 2 s jedním představením.

5. Zopakujte bod 2 s jedním filmem.

6. Jednou ročně si musíte připravit řeč, v níž shrnete, co ve vás vzbuzuje nadšení pro vaši práci a proč u nás rádi pracujete. Pokud nemáte co říci, je to důvod k odchodu.

7. Jednou ročně musíte připravit jídlo pro své nejbližší kolegy a další důležité lidi, které máte kolem sebe.

8. Jelikož štěstí přeje těm, kteří se o své štěstí dělí, musíte jednou ročně udělat náhodný dobrý skutek pro někoho, koho vůbec neznáte (a on se nesmí nikdy dozvědět, že jste to udělali vy).

9. Všichni zaměstnanci se musejí naučit hrát na bubny.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com