Přenos znalostí pokulhává

Vytisknout

Většina firem nemá plán pro řízení přenosu znalostí a ještě méně jich zapojuje mezigenerační problémy do svých obchodních strategií. Ukázal to nedávný výzkum globální organizace Conference Board.

„Spolu s tím, jak se vůdcové a odborníci z generace Baby Boomers blíží důchodu, stojí firmy v USA, Kanadě i řadě evropských národů před ztrátou zkušeností a znalostí v nebývalé šíři,“ vysvětluje Diane Piktialisová, která se v rámci Conference Board věnuje vedení programů zralé pracovní síly.

Od mladších zaměstnanců podle ní nelze očekávat, že zaplní místo po odchodu této generace, jelikož jim chybí zkušenosti a hlubší odbornost. Navíc mají tendenci častěji měnit zaměstnání, přičemž si odnášejí technologické a další znalosti s sebou. Výsledkem může být výrazný úbytek obchodních znalostí, který sníží inovace, růstovou kapacitu a efektivitu organizací.

Předávání znalostí bylo jednodušší v minulosti, kdy dobře zapadalo do pracovní kultury dlouhodobých zaměstnanců. Dnes jsou na jednom pracovišti čtyři různé generace a přenos znalostí je komplikovanější. Zpráva Conference Board s názvem Bridging the Gaps: How to Transfer Knowledge in Today's Multigenerational Workplace doporučuje zachycovat a předávat znalosti napříč generacemi zdůrazňováním následujícího:

- výběr nejlepších metod přenosu znalostí vzhledem ke specifickým potřebám,

- porozumění vzdělávacím preferencím jednotlivých generací na straně zdrojů i příjemců znalostí,

- přizpůsobování metod přenosu znalostí za účelem vyhovění vícegeneračním preferencím a učebním stylům,

- vytvoření obchodního případu pro mezigenerační přenos znalostí,

- nejlepší praxe – co některé firmy dělají správně již dnes.

-kk-

Zdroj: Human Resources Leader - přední australský server pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Human Resources Leader
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace