Pojištění aut (2/2): Data a kybernetická bezpečnost

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Nejprve se nové technologie objeví v luxusních autech. Výrobci masových modelů aut se však snaží také. Jak to dopadne na pojistitele aut? To jsme začali zkoumat v předchozím článku.

V General Motors zahájili testování autonomních aut v srpnu 2016 a zcela autonomní vozidla ve velkých objemech chtějí nabízet už v roce 2021.

Toyota zřídila nový výzkumný institut, aby připravila koncept sebeřídícího auta. V roce 2020 by mělo pomáhat řidičům (tedy ne přímo lidské řidiče nahradit).

S tím vším můžeme očekávat, že se první kroky pojistitelů, které se budou týkat autonomních vozidel, přijdou v roce 2019.

Kybernetická bezpečnost - nová příležitost?

Vládní agentury v USA (dokonce i FBI) se v roce 2016 jasně vyjádřily v tom smyslu, že samostatná vozidla jsou v nebezpečí ovládnutí třetí osobou na dálku. Data o řízení a funkce vozidla tak prý mohou být ohroženy, píše článek na webu strategy-business.com.

Pro pojistitele platí, že zvítězí ti, kteří jako první zareagují na pokles v příjmech z tradičního pojištění vozidel, a naleznou nové příležitosti tam, kde rizika ještě nejsou dobře prozkoumaná a kde bude poptávka po nových formách pojištění (například pojištění týkající se kybernetické bezpečnosti v autech).

Kybernetická rizika jsou pro autonomní vozidla skutečnou hrozbou. V roce 2015 Chrysler odvolal asi 1,4 milionu vozidel. V jejich softwaru byl totiž problém, slabina, která mohla umožnit převzetí vlády nad vozidlem. Také Tesla byla zatlačena k velkým opravám vlastního softwaru.

Největším rizikem pro pojistitele je, že mohou ztratit kontrolu na daty. A právě data jsou to, co jim umožňuje náležitě oceňovat rizika.

Data, jako jsou údaje o rychlosti, vzdálenosti mezi vozidly nebo údaje o brzdění a pozornosti řidiče, budou mít výrobci. Právě výrobci tak nakonec budou v lepší pozici, aby hodnotili a oceňovali rizika spojená s provozem aut.

-jk-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business
Předchozí články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace