Kybernetická bezpečnost - nová příležitost?
Vládní agentury v USA (dokonce i FBI) se v roce 2016 jasně vyjádřily v tom smyslu, že samostatná vozidla jsou v nebezpečí ovládnutí třetí osobou na dálku. Data o řízení a funkce vozidla tak prý mohou být ohroženy, píše článek na webu strategy-business.com.
Pro pojistitele platí, že zvítězí ti, kteří jako první zareagují na pokles v příjmech z tradičního pojištění vozidel, a naleznou nové příležitosti tam, kde rizika ještě nejsou dobře prozkoumaná a kde bude poptávka po nových formách pojištění (například pojištění týkající se kybernetické bezpečnosti v autech).
Kybernetická rizika jsou pro autonomní vozidla skutečnou hrozbou. V roce 2015 Chrysler odvolal asi 1,4 milionu vozidel. V jejich softwaru byl totiž problém, slabina, která mohla umožnit převzetí vlády nad vozidlem. Také Tesla byla zatlačena k velkým opravám vlastního softwaru.
Největším rizikem pro pojistitele je, že mohou ztratit kontrolu na daty. A právě data jsou to, co jim umožňuje náležitě oceňovat rizika.
Data, jako jsou údaje o rychlosti, vzdálenosti mezi vozidly nebo údaje o brzdění a pozornosti řidiče, budou mít výrobci. Právě výrobci tak nakonec budou v lepší pozici, aby hodnotili a oceňovali rizika spojená s provozem aut.
-jk-