Podniková aktiva a podniková etika

Vytisknout

Denně otevíráme noviny a dozvídáme se o etických krizích v podnicích, jako jsou zpronevěry, defraudace, zneužití podnikových produktů a služeb atd. Všechna tato závažná porušení etických standardů se úzce dotýkají samotného srdce podniku, jeho aktiv. Na pracovištích je lidé znají jako „věci“, za které podnik zaplatil a oni je každý den používají. Jakmile však přijdou na řadu podniková aktiva (v jakékoli formě), je to vážná situace.

Pro zaměstnance bez většího vlivu může být etické zacházení s podnikovými aktivy na první pohled něčím, co se jich nijak netýká. Přicházejí do práce, vykonávají svou činnost a zase odcházejí, aniž by si uvědomovali s jakým majetkem denně operují a jakým legálním důsledkům se vystavují. Jmenujme například využívání firemního vozu či kreditní karty, práci s firemním počítačem a dalším firemním vybavením.

Zaměstnanci si většinou svou zodpovědnost neuvědomí, dokud se něco neztratí, neukradne nebo nerozbije. To je ale velká chyba, protože zaměstnanci by měli pochopit, co etické chování v konkrétním podniku znamená. Podnik by je měl vést k tomu, aby s jeho majetkem zacházeli jako s vlastním. Není vhodné, aby zaměstnanci zacházeli s podnikovým majetkem příliš lehkovážně, ale ani aby ho brali příliš osobně. Podniková etika není ničím jiným než volbami, které provádíme každý den, nezávisle na našich odpovědnostech. Od doby, kdy vstoupíme z parkoviště na pracoviště je třeba chápat všechny věci okolo v souvislostech.

**Datum vydání:** VII/2003
Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace