Vývoj internetového trhu práce ve světě se ubírá jasným směrem. Tradiční pracovní portály nejsou schopny čelit tlaku sociálních sítí. Monster byl na přelomu tisíciletí největším a nejpopulárnějším online vyhledávačem nabídek práce na světě. V době největšího úspěchu v roce 2000 dosahovala tržní kapitalizace Monsteru 8,4 miliardy dolarů. Nedokázal však udržet krok s rozvojem sociálních sítí, především sociální sítě LinkedIn, která má dnes již více než 430 milionů uživatelů. Začal ztrácet uživatele, inzerenty i tržní hodnotu. Tento trend je patrný zejména v posledních pěti letech. Prohlédněme si jej na hodnotách finančních ukazatelů společností Monster a LinkedIn.
Vybrané finanční ukazatele společností Monster Worldwide a LinkedIn 2011-2015
| Monster | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
| Obrat (v celých tisících dolarů) | 666 903 | 725 571 | 763 935 | 843 896 | 942 110 |
| Čistý zisk (ztráta) (v celých tisících dolarů) | 73 612 | (289 289) | (482) | (258 719) | 53 794 |
| Vlastní kapitál (v celých tisících dolarů) | 481 406 | 474 745 | 844 145 | 880 039 | 1 164 127 |
Zdroj: Výroční zpráva Monster Worldwide 2015
| | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
| Obrat (v celých tisících dolarů) | 2 990 911
| 2 218 767 | 1 528 545 | 972 309 | 522 189 |
| Čistý zisk (ztráta) (v celých tisících dolarů) | (164 761)
| (15 320) | 26 769 | 21 610 | 11 912 |
| Vlastní kapitál (v celých tisících dolarů) | 4 468 643
| 3 325 392 | 2 629 394 | 908 424 | 624 979 |
Zdroj: Výroční zpráva LinkedIn Corporation 2015
S využitím srovnávače similarweb.com jsme pro vás připravili názornou ukázku porovnání návštěvnosti portálů Monster.com a LinkedIn.com. Zajímavé je, že v poměru k celkové vlastní návštěvnosti je Monster úspěšnější v přístupech z vyhledávačů. Celkový počet návštěvníků však mluví za vše. Zatímco Monster zaznamenal za posledních 6 měsíců 32,8 milionu návštěv měsíčně, LinkedIn 907 milionů návštěv.
Uplatňují se stejné trendy i na trhu online práce v České republice? Asi správně tušíte, že nikoli. Více si povíme v příštím článku.
-kk-
