Jak správně vyvíjet produkt (2/2): Řešte ty správné problémy

V předchozím článku jsme viděli, jak přistupovat k vývoji produktů – musíte začít od zákazníka. Nyní se podívejme, co dalšího je třeba vyřešit, abychom se dostali k opravdu skvělému a úspěšnému produktu.

Jedním z klíčových rysů každého úspěšného produktu je to, že řeší ty správné problémy. Neměl by řešit pouze příznaky problému. Váš produkt musí řešit jádro problémů, jít k příčině.

Identifikujte a vyřešte to, co vaše zákazníky trápí

Nezapomeňte, že vy sami zpravidla nejste konečným uživatelem. Uživatelé mohou přemýšlet úplně jinak než vy. Proto musíte:

  • Pokusit se identifikovat skutečné problémy, kterým vaši cíloví zákazníci čelí
  • Provádět dotazování
  • Získávat zpětnou vazbu od vašich prodejních týmů a týmů zákaznického servisu
  • Mluvit se svými kolegy a získávat od nich cenné informace, které plynou ze stížností zákazníků
  • Zaměřit na to, čeho můžete reálně dosáhnout

Zejména začínající firmy často čelí napjatým rozpočtům. Proto je vhodné zaměřit se na úzce specifikovaný produkt, i kdyby měl uspokojit jen relativně malý segment zákazníků – ale přitom musí jejich problém vyřešit brilantně. Pokud máte omezené zdroje, nesnažte se hned zacílit na obrovské masy lidí a zavděčit se všem. Mohli byste tak snadno celé podnikání proměnit ve finanční katastrofu, varuje nás web business2community.com.

Soustřeďte svou pozornost na menší celek, uchovejte si úzké zaměření. Jděte do hloubky a připravte produkt, který bude mít třeba jen pár funkcí – ale přitom samozřejmě musí být schopen problém reálně vyřešit.

Sledujte potřeby zákazníků

Chcete-li zůstat konkurenceschopní a relevantní pro své zákazníky, musíte neustále zkoumat a analyzovat jejich potřeby. Mějte na paměti, že úspěšný produkt je takový produkt, který je neustále vyvíjen a pravidelně upravován. Musíte se ujistit, že to, co nabízíte, očekávání vašich zákazníků i provoz vašich distribučních kanálů, že tohle všechno je sladěno. Tyto tři prvky musejí být v rovnováze, jinak dlouhodobého úspěchu nedosáhnete.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Jak správně vyvíjet produkt (1/2): Kdo je váš zákazník?

Aktuální

Jak správně vyvíjet produkt (2/2): Řešte ty správné problémy