Jak si udržet zákazníky

Dnes již není pochyb o tom, že klíčem k ziskovosti firem jsou loajální zákazníci. Získávat nové zákazníky může totiž být až třicetkrát nákladnější než si udržet ty stávající. Jak si tedy zajistit loajalitu zákazníků? Měli byste jim neustále poskytovat pozitivní zkušenosti. Měli byste proto znát jejich očekávání a zajišťovat pozitivní atmosféru každé vaší interakce.

- Pozitivní myšlení je věcí zvyku. Někteří lidé se s pozitivním myšlením již narodí, ostatní se mu však mohou naučit. Můžete je trénovat, aby se stalo běžnou součástí vašeho jednání.

- Pozitivní myšlení je věcí volby. Každý člověk se musí rozhodnout sám, zda chce k ostatním přistupovat pozitivně.

- Pozitivní přístup usnadňuje provádění změn. Změny jsou přirozenou součástí každého byznysu, s pozitivním přístupem je však budete zvládat lépe.

- Pozitivní myšlení má celou řadu výhod. Optimističtí lidé jsou obecně zdravější a výkonnější než pesimisté.

- Nikdo nemá rád nevrlé lidi. Vaši nejbližší vás mohou mít rádi i s vašimi podrážděnými náladami, od zákazníků to však očekávat nemůžete.

-kk-

Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher