Služby poradenských společností využívají stále častěji nejen ty firmy, které jsou již na špičce ve svém oboru podnikání, ale také ty, které se na vrchol chtějí teprve dostat. I přesto je v České republice consulting stále ještě vnímán odlišně než v nejvyspělejších ekonomikách, kde má delší tradici. Společnost Capgemini Czech Republic proto zaměřila studii *Consulting a potřeby manažerů v České republice 2004* na zjištění, jaké jsou zkušenosti vrcholných manažerů s poradenskými službami, jaká jsou jejich očekávání i jakou roli tyto služby hrají v jejich podnikání. Podle výsledků využívá 84 % oslovených společností při své činnosti některou formu poradenství. Dalších 12 % uvažuje o využití služeb konzultantů v blízké budoucnosti a pouze 4 % respondentů o spolupráci s poradenskou společností vůbec neuvažují.
Klíčovým faktorem úspěšné spolupráce mezi společností a poradenskou firmou je podle studie partnerský přístup – tento názor vyjádřilo 56 % respondentů. Přibližně 40 % společností vyžaduje, aby jim byl poradce rovnocenným partnerem v diskusi. Manažeři podniků požadují od konzultantů také informace o rizicích, která mohou firmu při dosahování stanovených cílů ohrozit. Pro manažery je klíčové předání know-how z konzultanta na zaměstnance a podpora rozvoje schopností zaměstnanců společnosti. Za největší riziko při výběru poradenské společnosti považuje 80 % respondentů nízkou kvalitu dodaných poradenských služeb. Téměř polovina (48 %) dotázaných manažerů má obavu z dodání příliš složitých řešení. Další obavou, která panuje mezi respondenty, je strach z příliš vysoké ceny poradenských služeb.
-ba-
Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu