Co (ne)dělat na začátku podnikání

Ilustrační snímek

V Londýně se v lednu uskutečnila konference s názvem FinTech City London, která byla místem setkání evropských investorů a podnikatelů v oblasti technických řešení pro finance. Jedním z vystupujících byl úspěšný podnikatel Iqbal Gandham, zakladatel největší indické společnosti poskytující webhostingové služby Net4India. V současné době je marketingovým ředitelem společnosti Nutmeg se sídlem v Londýně, která patří k průkopníkům řešení pro online řízení investic.

Britský server Startups pak zveřejnil článek se shrnutím jeho doporučení pro začínající podnikatele. Konkrétně je to pět rad, co dělat, a dalších pět rad, co nedělat. A nevztahují se jen na sektor IT pro účely finančnictví. Mohou vám být užitečnou inspirací, ať se chcete v podnikání věnovat čemukoli.

1. Neřiďte se jen doporučeními odborníků

Žádný expert stoprocentně neví, zda vaše podnikání uspěje. Jakmile si připustíte tuto skutečnost, bude se vám začínat snadněji.

2. Plánujte na dny, ne na roky

Pětileté business plány nefungují. Vaše firma musí prorazit do tří let, a proto by váš plán měl být rozdělen na tři roky, jeden rok, měsíce, týdny a dny. Potřebujete vědět, co budete dělat zítra.

3. Mluvte jazykem svých lidí

Pokud vám váš tým nebude rozumět, máte problém. Komunikujte se svými lidmi o svých nápadech a pečlivě se zabývejte jejich zpětnou vazbou.

4. Držte se osvědčených základů

Neřešte, jaký software budete používat pro sdílení dokumentů nebo telekonference. Pořiďte si tabuli, popisovače, notebook a mobilní telefon. S tímto vybavením vznikla řada skvělých firem.

5. Nevymýšlejte si nové profily zákazníků

V každém odvětví existují výzkumné agentury, které dlouhodobě sledují zákaznické segmenty. Využijte znalostí, které již jsou k dispozici, nevytvářejte je znovu.

6. Netravte měsíce vytvářením firemního webu

Nemá smysl dlouze přemýšlet, jaké obrázky použít nebo jakým jazykem psát. Jestliže znáte své zákazníky, stačí si najít stránky, které běžně navštěvují a inspirovat se jimi.

7. Věnujte více času marketingu

Hledejte cesty, jak oslovovat cílové publikum. Pořádejte focus groups.

8. Nespoléhejte jen na digitální reklamu

Přední příčky ve vyhledávačích vás nespasí. A možná se vám ani nepodaří je získat.

9. Věřte starému dobrému marketingu

Reklama v tisku, rozhlasu nebo dopravních prostředcích, klasické PR... To všechno jsou osvědčené metody, jak si získat důvěru.

10. Neuvažujte příliš složitě

Držte se pravidla 80/20 a svého instinktivního úsudku.

-kk-

Zdroj: Startups - Britský server pro začínající podnikatele.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startups