Chraňte svoji on-line reputaci

Vytisknout

Možná vás překvapí, co vše se o vaší firmě můžete na internetu dozvědět. Nejtvrdší on-line kritika často pochází od nespokojených zákazníků. Menší firmy budou přirozeně zranitelnější vůči takovéto pohaně než ty, které mají širší zákaznickou základnu.

Když se on-line diskuze o vaší firmy zvrhnou, zvažte následující tipy:

Pevné nervy

Zlostná a agresivní reakce může jen přilít olej do ohně. Uvědomte si, že občas bývá na pomluvách i zrnka pravdy.

Poznejte, kdy je lépe nereagovat

- Zvlášť pokud víte, že se vyloženě jedná o mstu proti vaší osobě.

- Když je naprosto zřejmé, že se jedná o smyšlenku, které veřejnost neuvěří.

- Pokud se diskuze vyloženě nedotýká vašeho podnikání.

- V případě nepodstatných stížností.

Někdy se vyplatí nereagovat. Reakcí byste mohli iniciovat další nechtěné odezvy. Názor jednoho člověka nepředstavuje masy.

Uvádějte promptně na pravou míru nesprávné informace

Kontaktuje autora a vysvětlete, že došlo k nedorozumění. Na vaše „mlčení“ by se v tomto případě mohla on-line komunita dívat jako na souhlas. Přátelská výměna informací s autorem křivdivého příspěvku je správnou reakcí.

Umožněte diskuzi na svých stránkách

Nabídněte spotřebitelům sdílení zpětné vazby. Někteří lidé se potřebují vyventilovat a pokud jim neposkytnete prostor, kde budete mít kontrolu nad stížnostmi, půjdou to udělat jinam.

Dohlížejte na svou reputaci

Jednou za čas zkuste prohledat internet, zda se o vás někde někdo nezmiňuje ve zlém.

Soudní řešení jako poslední možnost

K takovémuto kroku přistupujte opravdu výjimečně. Soudní řešení je drahé a časově náročné. Pokud pokračuje poškozující diskuze o vaší firmě, pokuste se to raději přebít například on-line publikováním pozitivní citace od vašich spokojených zákazníků.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace