Chraňte svoji on-line reputaci

Možná vás překvapí, co vše se o vaší firmě můžete na internetu dozvědět. Nejtvrdší on-line kritika často pochází od nespokojených zákazníků. Menší firmy budou přirozeně zranitelnější vůči takovéto pohaně než ty, které mají širší zákaznickou základnu.

Když se on-line diskuze o vaší firmy zvrhnou, zvažte následující tipy:

Pevné nervy

Zlostná a agresivní reakce může jen přilít olej do ohně. Uvědomte si, že občas bývá na pomluvách i zrnka pravdy.

Poznejte, kdy je lépe nereagovat

- Zvlášť pokud víte, že se vyloženě jedná o mstu proti vaší osobě.

- Když je naprosto zřejmé, že se jedná o smyšlenku, které veřejnost neuvěří.

- Pokud se diskuze vyloženě nedotýká vašeho podnikání.

- V případě nepodstatných stížností.

Někdy se vyplatí nereagovat. Reakcí byste mohli iniciovat další nechtěné odezvy. Názor jednoho člověka nepředstavuje masy.

Uvádějte promptně na pravou míru nesprávné informace

Kontaktuje autora a vysvětlete, že došlo k nedorozumění. Na vaše „mlčení“ by se v tomto případě mohla on-line komunita dívat jako na souhlas. Přátelská výměna informací s autorem křivdivého příspěvku je správnou reakcí.

Umožněte diskuzi na svých stránkách

Nabídněte spotřebitelům sdílení zpětné vazby. Někteří lidé se potřebují vyventilovat a pokud jim neposkytnete prostor, kde budete mít kontrolu nad stížnostmi, půjdou to udělat jinam.

Dohlížejte na svou reputaci

Jednou za čas zkuste prohledat internet, zda se o vás někde někdo nezmiňuje ve zlém.

Soudní řešení jako poslední možnost

K takovémuto kroku přistupujte opravdu výjimečně. Soudní řešení je drahé a časově náročné. Pokud pokračuje poškozující diskuze o vaší firmě, pokuste se to raději přebít například on-line publikováním pozitivní citace od vašich spokojených zákazníků.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal