Ztráta zákazníka nemusí být definitivní

Vytisknout

I nejlepším obchodníkům se může občas stát, že ztratí zákazníka. Ti nejlepší však vědí, že pokud ke ztracenému zákazníkovi dokáží zvolit správný přístup, vrátí se jim. Jak tedy získat ztracené zákazníky?

Začněte tím, že si projdete historii daného zákazníka. Jestliže sám neuvede, proč odchází, udělejte si vlastní průzkum. Prověřte, zda nenastaly určité problémy, které zůstaly bez řešení, a připravte plán pro nápravu, který bývalému zákazníkovi předložíte.

Pokračujte tím, že oslovíte ostatní oddělení ve firmě vašeho bývalého zákazníka a získáte více informací. O zakázku jste mohli přijít například kvůli rozhodnutí, které padlo v účetním či jiném oddělení. Nemůžete napravit něco, o čem nevíte.

Nedovolte, aby tato zkušenost ovlivnila další zákazníky, zejména pokud objevíte problémy vedoucí ke ztrátě obchodů. Snažte se napravit nevyřešené problémy a vysvětlit vaše řešení stávajícím zákazníkům dříve, než se rozhodnou také odejít.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace