USA: úpadek supermarketů, vysoké zisky obchodů se zlevněným zbožím

Teroristický útok na USA měl značný vliv na maloobchodní síť a vývoj obratu jednotlivých obchodních společností. Obecně se dá říci, že vývojem událostí trpí zejména větší obchodní domy a obchody s luxusním zbožím.

Již před datem 11.září bylo zřejmé, že lidé utrácejí méně peněz než dříve. Důvodem byly zejména obavy ze ztráty zaměstnání. V současné době si většina obchodníků hodně slibuje od blížících se Vánoc, kdy jejich tržby dosahují tradičně nejvyšších hodnot. Díky větším daňovým úlevám, nižším nákladům na energie a cestování by však podle odborníků mělo lidem zbýt více peněz na nákup vánočních dárků.

Zatímco luxusní obchodní domy prožívají spíše recesi, tržby obchodníků se zlevněným zbožím se zvýšily. Výrazně se zvedla zejména poptávka po zbraních a střelivu, plynových maskách, antibioticích proti anthraxu a amerických vlajkách.

**Datum vydání:** X/2001
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist