Tři psychologické triky pro obchodníky

Ať jste jednotlivec prodávající podnikům nebo podnik prodávající jednotlivcům, v určitém bodě musíte sdělovat svou podstatnou hodnotu konkrétnímu člověku prostřednictvím tištěné reklamy, televize, telefonu nebo při nějaké události. Poslední, co byste potřebovali, je popis vašeho podniku, který se mine účinkem.

Ilustrační snímek

Dobrou zprávou je, že nemusíte být reklamní textař nebo profesionální řečník, abyste vytvořili opravdu efektivní základní vzkaz. Musíte se jen ujistit, že vaše poselství obsahuje tři psychologické spouštěče:

1. Přerušte mozkové schéma – otázky, výzvy a rušivá fakta dráždí mozek a způsobují činnost šedé kůry. Narušují očekávané modely a vyžadují pozornost. Otázky fungují obzvláště dobře, protože mozek je určen k odpovědím. Nedávejte proto odpovědi rovnou.

2. Vztahujte k problému – nepoužívejte prodej řešení, lidi vaše řešení nezajímá, dokud nepřipustí, že mají problém, který můžete vyřešit. Nejdřív lidi seznamte s problémem, teprve až začnou souhlasně přikyvovat, začněte prodávat řešení.

3. Vyvolejte v zákaznících představy – lidé myslí v obrazech, řekněte Energizer a představí si zajíčka, řekněte Nike a představí si jejich logo „fajfky“. Co si představí, když řeknete jméno vašeho podniku? Proto jsou loga a další grafické prvky tak důležité.

-ba-

Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs