Spolupráce s řetězci občerstvení je vyhledávaná marketingová příležitost

Dětská menu jsou na trhu rychlého občerstvení celá desetiletí a s časem přišla myšlenka nabízet s nimi jako bonus malé hračky. První takový program zavedla spolčnost McDonald's v roce 1979 a nejúspěšnější spolupráci uvádějí s firmou Alexander Doll.

Dvě malé firmy Jada Toys a Manhattan Toy si mnou ruce, že děti, které dostanou u Burger King tento měsíc jídlo, si zapamatují hračky, které uvnitř objeví a budou je i nadále preferovat.

Obě firmy připravily pro Burger King miniaturní verze svých produktů, kterých bude přiloženo 18 milionů ve zhruba 7 000 severoamerických restauracích a 3 000 jinde ve světě. Tento druh marketingu může malým hráčům na trhu vynést velmi rychlý nárůst tržeb.

Pro malou firmu není snadné dostat se k takovéto transakci. Musí padnout do oka co se týče aktuálních trendů na trhu, které tyto řetězce pečlivě sledují. Externí marketingové agentury, které jsou těmito řetězci najímány, hledají nové možnosti spolupráce nebo reklamních příležitostí a jsou klíčovými prostředníky pro získání takové příležitosti.

Společnost Jada Toys představila svou řadu „Chub City“ firmě Equity Marketing, která spolupracuje s firmou Burger King více než 20 let. Manhattan Toy mezitím kontaktovala firma Burger King i McDonald's, protože se oběma zalíbil jejich produkt - panenka „Groovy Girl“ na trhu hraček v New Yorku. Ocenily, že jejich produkty mají sice krátkou ale úspěšnou historii. Řada panenek byla představena v roce 1998 převážně v menších obchodech a její obliba a poptávka jí v lednu 2005 přinesla i do velkých obchodů.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal