Šest kroků do záře reflektorů

Mnoho malých firem si dalo za cíl získat pozitivní publicitu a vystoupit z neznáma do národní prominence. Klíčem k tomu je mít efektivní program vztahů s médii, který jim umožní vybudovat vztahy s vhodnými novináři a získat časem publicitu. Článek nabízí šest kroků, které vám pomohou vytvořit PR kampaň a dostat vaši společnost do záře reflektorů:

  1. Vytvořte seznam kontaktů – většina podnikatelů má více než jeden typ příběhů, které může sdělovat. Rozhodněte, jaký typ příběhů může sdělovat vaše firma, potom sepište seznam kontaktů na cílová média.
  2. Neplýtvejte časem redaktorů – média zajímají příběhy, které jim pomohou prodat více výtisků nebo zvýšit hodnocení, chtějí příběhy, které působí na jejich čtenáře, posluchače nebo diváky.
  3. Upevněte vztahy s klíčovými novináři – je účinnější vybudovat vztahy s vybranými členy médií a jim poskytovat exkluzivní materiály a nápady.
  4. Posílejte skvělý materiál – někdy je lepší poslat něco odlišného od standardních zpráv a oznámení. To médiím posílají všichni. Zkuste jim poslat kvalitní podkladové materiály pro váš příběh, včetně fotografií apod.
  5. Udělejte si čas na následné ověřování – nestačí zaslat materiály a doufat, že získáte pozornost. Ověřte si to telefonicky nebo e-mailem. Komunikujte s novináři a vycházejte jim vstříc.
  6. Buďte připraveni s návdavkem – nejlepší, co se vám může stát, je, že vzbudíte zájem novináře a ten bude o vaší společnosti a produktech chtít více informací. Mějte je připravené.

-ba-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com