Sedm kroků k úspěšné prodejní prezentaci

Kvalita prodejních prezentací z velké čísti rozhoduje o tom, zda potenciální zákazník zůstane, nebo odejde ke konkurenci. Článek proto shrnuje sedm základních strategií, jak vytvářet prodejní prezentace, které zákazníky osloví.

- Vytvořte prezentaci tak, aby byla pro každého potenciálního zákazníka relevantní. Nesetrvávejte v obecné rovině. Ukažte, jak může vaše řešení pomoci v konkrétních situacích. Znamená to, že nejprve je potenciálním zákazníkům třeba položit zkušební otázky.
- Vytvořte spojení mezi vaším produktem a potenciálním zákazníkem. Připravte ukázky toho, jak budou zákazníci váš produkt denně používat. Zdůrazněte výhody tohoto použití oproti konkurenčním produktům.
- Buďte věcní. Připravte si klíčové body prezentace, na které se s konkrétním publikem zaměříte. Žádný potenciální zákazník dnes nemá čas na poslouchání zdlouhavých diskusí.
- Buďte živí. Prezentace bývají často nudné a bez nápadů. Pokud chcete zaujmout, musíte vyjadřovat nadšení a energii, která se ve vás skrývá. Vyvarujte se monotónního hlasového projevu.
- Pojměte prezentaci jak show. Vytvářejte ukázky a klaďte otázky typu: „Kdybych vám teď ukázal, jak můžete ušetřit peníze, zajímalo by vás to?“
- Využívejte fyzické ukázky. Namísto pouhého mluvení používejte tabuli - zapisujte čísla, fakta, připomínky, kreslete obrázky.
- Věřte tomu, co nabízíte. Toto je nejdůležitější předpoklad úspěšné prezentace.

-kk-

**Datum vydání:** IX/2004
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How