Prodejní vůdcovství ve složité ekonomice

Vytisknout

Potřebujete silnější kalibr pro vaše další obchodní jednání? Článek přichází se sedmi vůdcovskými tipy, jak úspěšněji prodávat v těžkých obdobích.

- Zapomeňte na taktiku vyčkávání. Odkládání je v době recese nejhorší možná varianta. Obchodníci, kteří právě v této době posílí budování vztahů se zákazníky, mohou získat výrazně více příležitostí, až se situace zlepší.

- Kontrolujte proces prodeje. Kontrolou se nemyslí manipulace, nýbrž jednání v nejlepším zájmu zákazníků. Zjišťujte, co chtějí a potřebují. Ptejte se a snažte se odhalovat jejich bolestivá místa. Pak přijďte s plánem, jak jejich problémy vyřešit.

- Identifikujte výrobky či služby, které by vaši zákazníci mohli koupit, ale zatím to neudělali. Zvýšení prodeje stávajícím zákazníkům vám může pomoci překonat krizi. Hledejte způsoby, jak jim pomoci rozšířit jejich byznys.

- Pokračujte v přidávání hodnoty. Největší přispění, které můžete zákazníkům nabídnout, spočívá ve vašich znalostech a odbornosti. Jaké informace jim mohou pomoci? Definujte hodnotu z jejich pohledu. Možnosti jsou neomezené - rychlejší služby, lepší dodávky, jedinečné vlastnosti atd.

- Vykročte z okruhu svých aktivit. Vytvořte si seznam deseti potenciálních zákazníků, které byste chtěli získat a aktivně jděte za tím, abyste je skutečně získali. Jakmile se vám to podaří, přidejte na seznam další jméno.

- Vypěstujte si vyšší práh bolesti. Musíte vyřešit vše, co vám přijde do cesty. Ztratíte-li klíčové zákazníky, tvrdě pracujte na tom, abyste je získali zpět. Vrátíte-li se ze schůzky skleslí, snažte se o potenciálním zákazníkovi zjistit více a přijít s jiným přístupem. Pokud zákazníci stagnují, nezískali jste jejich pozornost a je třeba začít od začátku.

- Posouvejte své hranice. Dobrý obchodník by nikdy neměl být plně spokojen se svou výkonností. Snaží se každý den zlepšovat. Bez ohledu na ekonomickou situaci jej dopředu žene motivace.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace