Přežití v krizi je dobrá lekce pro lepší časy

Autoři článku požádali podnikatele, kteří přežili dvě recese a dokonce dokázali být v této době úspěšní, o několik tipů. Oslovení podnikatelé fungují v různých oborech a regionech. Několik společných jevů se však objevilo. Shodli se například na tom, že disciplína, kterou zavedli v méně příznivých dobách, může položit základy pro dlouhodobý úspěch. Když dokážete fungovat za horších podmínek, pak jste připraveni získat maximum, když se mince otočí.

- Zrenovujte firemní model. Dává váš podnikatelský model stále smysl? Zakladatelé náborové firmy Hire Dynamics v Georgii si tuto otázku položili jen několik měsíců po založení v roce 2001.

- Nezvolňujte v marketingu. Když je krize, firmy mají většinou tendenci se v této oblasti stáhnout. Nemusíte nutně utrácet více peněz, je ale třeba být vynalézavější.

- Ořežte náklady. Když zisky přicházejí pomaleji, je čas osekat výdaje. Je ale důležité neztratit kritický personál. Hledejte kreativní způsoby, jak ušetřit. Můžete zkusit řešit některé věci prostřednictvím videokonferencí, namísto nákladného cestování.  

- Udržujte tok peněz. Když přichází méně peněz, řiďte cash flow agresivněji.

 

- Najděte něco pozitivního. Nenechte se recesí odradit. Řada firem propluje bez jizev. Využijte disciplínu, kterou jste získali během špatných časů, v době, kdy se ekonomika uzdravuje.

Nemyslete si, že se v době krize poptávka vypařila. Není to tak, jen se změnil způsob, jakým se poptávka uspokojuje.

 
-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com