Modrá je dobrá - pro kreativitu

Vytisknout

Nová studie kanadské University of British Columbia rozsoudila dlouhodobý spor mezi marketéry a psychology o to, která barva nejvíce zvyšuje výkonnost mozku a vnímavost vůči reklamám. Je to červená, nebo modrá?

Ukázalo se, že červená i modrá barva mají na lidské vnímání zásadní vliv, záleží však na podstatě sdělní. Studie zjistila, že červená je nejefektivnější při soustředění pozornosti na detaily (např. vybavování v paměti) zatímco modrá nejlépe povzbuzuje ke kreativnímu uvažování (např. brainstormingu).

Výzkumný tým sledoval v letech 2007-2008 více než 600 lidí. Jejich výkonnost byla posuzována vzhledem k šesti kognitivním úkolům, které vyžadovaly orientaci na detaily nebo kreativitu. U reklam se ukázalo, že pokud je pozadí červené, lidé si vytvářejí příznivější hodnocení produktů, je-li reklama zaměřena na detaily. U modrého pozadí funguje totéž v případě kreativních, evokujících sdělení.

Respondenti si například všímali více reklamy na fiktivní zubní pastu, která se soustředila na negativní sdělení „prevence zubního kazu“ při červeném pozadí. Aspirativních sdělení jako „bělení zubů“ si naopak všímali více při modrém pozadí.

-kk-

Zdroj: Science Daily - americký internetový magazín věnovaný vědě, technologiím a medicíně.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Science Daily
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace