Jak se vypořádat s konkurencí

Článek je recenzí na knihu „Judo Strategy: Turning Your Competitors´ Strength to Your Advantage“ (Technika juda: jak využít síly konkurence k vlastnímu prospěchu) od profesora Davida B. Yoffieho. Ten zjistil, že mnohé malé společnosti se během určité doby vypracovaly na velké a prosperující podniky a přitom používaly strategie, které odporovaly zažitým zkušenostem z oblasti řízení.

Na základě výzkumu, který Yoffie provedl, vysvětluje ve své knize techniky juda, které se dají s úspěchem využít i v podnikání. Uvádí i konkrétní příklady společností, které podle těchto metod postupovaly.

V judu je především velmi důležitá rovnováha. Je nutné udržovat vlastní rovnováhu, zároveň je však důležité sledovat rovnováhu soupeře a dokázat využít případného zakolísání. V podnikání musí firmy dokázat nenápadně přimět konkurenty, aby se řídili jejich pravidly hry. Mnohdy se také stane, že to, co se zprvu zdálo jako výhoda, se obrátí v nevýhodu.

Autor uvádí příklady metod a postupů takových konkurenčních firem, jako jsou **Coca Cola** a **Pepsi** nebo **Yahoo!** a **Amazon.com.**
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace