Jak co nejlépe využít navštívenku

Navštívenka je jeden z nejmocnějších obchodních nástrojů, do kterých můžete investovat. Je kompaktní, nenákladná a bude pro vás pracovat dlouhou dobu potom, co opustí vaši kapsu. Co pro vás dělá správně a vkusně navržená navštívenka?

- Sděluje lidem jméno vaše a vaší firmy,

- poskytuje potenciálním zákazníkům kontakt,

- nechává je okusit váš styl a osobnost,

- pokud je neobvyklá a atraktivní, může se zabydlet v mysli stejně jako reklama z televize nebo rozhlasu.

Jak ji využít co nejefektivněji?

Mějte navštívenky vždy po ruce, nenechávejte je doma. Proto je dobré mít je nejen v kapse pracovního obleku, ale také třeba v peněžence, kterou s sebou všude nosíte. Včas je objednejte, aby se vám nestalo, že dojdou. Také se pravidelně ujišťujte, zda mají vaši obchodní partneři k dispozici vaši aktuální navštívenku.

Vyhledávejte situace, kdy můžete navštívenku předat

Příležitostí, kde je vhodné se takto prezentovat, je celá řada. Některé jsou zřejmé, jiné ne. Kdykoliv jdete na schůzku s někým novým nebo někým, koho jste dlouho neviděli, mějte je připravené. Když navštěvujete nekonkurenční firmu, která může přitahovat podobné osoby, které by mohly být i vašimi zákazníky, pokuste se je přimět, aby vaše navštívenky byly pro jejich zákazníky k dispozici. Ve většině případů doplňkový průmysl vyhledává takovéto partnery. Například odborník v oblasti sportovní výživy může na krámku nechat navštívenky fit centra. Buďte kreativní a navrhněte například dodání vlastního atraktivního držáku na vaše navštívenky.

Kontakt na dálku

I když komunikujete na dálku, nezapomínejte poslat svou navštívenku a také jich několik připojte k prodejním materiálům nebo poděkování někomu, jehož doporučení vám přineslo zajímavého klienta.

Zvláštní obchodní triky

Když vydáváte vaši navštívenku, napište na ni v ruce nějaký důležitý údaj, například číslo vašeho mobilního telefonu, druhou e-mailové adresu atd. Tak bude větší šance, že si ji osoba ponechá. Za příznivých okolností můžete dát více navštívenek a požádat, zda by je osoba rozdala svým známým. Když vám někdo dá svoji navštívenku, můžete si na ni pro lepší zapamatování toho, o koho nebo o co šlo, udělat pár poznámek. Nedělejte to ale před člověkem, který vám vizitku předal. Nikdy nezapomínejte, jak důležitý a efektivní nástroj vizitka je a využívejte maximálně její potenciál – vždy ji mějte po ruce.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace