Eko-móda a její dětské nemoci

Los Angeles přetéká módou s nálepkou ekologická. Se svými hybridními vozy Prius a celebritami, které se snaží jít příkladem v ekologické problematice, je LA to správné místo pro eko-módu. I když se jedná o aktuální a atraktivní téma, eko-móda prochází řadou „dětských nemocí“, například málokdo ví, o čem přesně je, nebo kde si ji může zakoupit.

Například firma Edun je dobrým příkladem. Její frontman Mr.Gregory se s problémy potýkal tři roky, než se mu podařilo „vystrčit hlavu nad vodu“ a to vzdor podpoře takové hvězdy, jakou je zpěvák Bono (U2).

Edun se snaží využívat organické látky a vyrábět v rozvojových zemích, jakými jsou například Lesotho a Uganda, a tak bojovat s místní chudobou. Je ale obtížné najít dobré zdroje organické bavlny v místech, kde by to firma potřebovala. Také bylo téměř nemožné vytvořit kvalitní oděvy z důvodu málo kvalifikovaného personálu. Problémy místní infrastruktury ztížily dopravu a spolehlivost zásilek. V Lesothu, kde je 40 % zaměstnanců HIV pozitivních, čelí prostojům kvůli problémům se zdravím zaměstnanců.

Mr. Gregory tvrdí, že začít podnikat je samo o sobě obtížné, o to víc pak, když chcete vyrábět ekologicky a navíc v Africe.

-av-
Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online