Druhá šance zapůsobit?

Ve světě byznysu máte omezený čas udělat dojem na klíčové osoby. K tomu, aby byl pozitivní, je třeba souhry řady faktorů v den jednání. Navíc jen některé je ve vaší moci ovlivnit a někdy se vzdor nejlepším úmyslům nepodaří zapůsobit.

Pak je několik možností: můžete obchodní případ odepsat, nebo se přesvědčit, že si vašich chyb nikdo nevšiml, nebo zkusit požádat o druhý pokus.

Jak na to?

V první řadě se omluvte a podejte stručné vysvětlení vašeho pozdního příchodu, nepřipravenosti atp. Uznejte, co jste udělali špatně a pak požádejte o druhou schůzku.

V případech, kdy je problém kontaktovat danou osobu telefonicky, zanechte vzkaz v hlasové schránce nebo napište e-mail. Pokuste se zprávu pojmout, jako byste s tím člověkem hovořili.

Někdy jsou lidé na sebe příliš přísní a ve skutečnosti druhá strana nezaregistrovala vaši domnělou chybu. Předtím, než přiznáte, že jste nepodali patřičný výkon, ujistěte se, že tomu tak skutečně bylo.

Zaměřte se na potřeby osoby, se kterou jednáte a na to, jak je můžete uspokojit. Navrhněte řešení problému, který byl probírán při prvním jednání.

Těžte z pracovních zkušeností v minulosti nebo dejte příklady vašich úspěchů. Pokud je vám jasné, že se zpozdíte na pohovor nebo jednání, zavolejte včas a sdělte někomu, že se opozdíte a o kolik.

Pokud máte webové stránky, které podtrhují vaše profesní úspěchy, pošlete odkaz. Neočekávejte okamžitou odezvu, ale můžete si být jisti, že můžete váš pošramocený image vylepšit.

-av-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine