Co (ne)dělat v obchodních e-mailech

I když obchodník nekomunikuje s potenciálním zákazníkem tváří v tvář, je stěžejní, aby udělal dobrý první dojem. Stále více prvních kontaktů totiž probíhá e-mailem. Důležité je, aby vaše zpráva vynikla mezi reklamami, spamem a dalšími marketingovými sděleními, která zaplavují e-mailové schránky příjemců. Pravděpodobně víte, co chcete sdělit, důležitější však může být vědět, co nedělat:

- Nepodceňujte předmět zprávy. Může to být jediná příležitost, jak získat čtenářovu pozornost. Ujistěte se, že předměty vašich zpráv budou smysluplné (nikoli chytré, zábavné, tajuplné apod.).

- Nezapomínejte oslovit příjemce. Vždy oslovujte jménem a dobře zvažte, jakou zdvořilostní formu zvolit.

- Neposílejte tajemství. Pamatujte, že internet není zcela bezpečný. Neodesílejte nic, co byste nechtěli druhý den vidět na billboardech. Důvěrná a citlivá sdělení řešte raději telefonicky.

- Nezapomínejte na pravopis. Kontrola textu trvá jen několik minut.

- Nevyplňujte e-mailovou adresu příjemce, dokud nebudete mít zprávu hotovou. Nejprve zkontrolujte logiku i vyznění zprávy.

-kk-

Zdroj: BusinessBrief.com - americký informační portál o byznysu
Zobrazit přehled článků ze zdroje BusinessBrief.com