Chytré prezentace - méně je lépe

Když se snažíte přesvědčit nebo ovlivnit klienta či obchodního partnera, je velmi lákavé zahrnout jej řadou informací. Je to ale k něčemu?

Příliš mnoho informací, zvlášť pokud nejsou relevantní k aktuálním potřebám nebo cílům vašich potenciálních zákazníků, pracuje proti vám. Co tedy funguje? Prostá a silná idea, která je smysluplná a podpořená informacemi, které jsou v daném čase nutné k jejímu pochopení.

Možnost probrat další funkce, nápady nebo plány budete mít jistě později. Pokud ale zkusíte předat příliš informací najednou, přehltíte své publikum a rozředíte mocnost skutečně zajímavých částí. Několik tipů, jak zefektivnit a zatraktivnit prezentace:


- Další krok. Začněte od koncového bodu – akce nebo rozhodnutí, které dnes publiku chcete předat. Pak napište minimální počet věcí, které publikum potřebuje znát, aby se pohnulo k vašemu bodu. Na seznamu by neměly být více než tři nebo čtyři položky.


- Jak je podpořit? Když máte seznam položek, ptejte se, co potřebuje každá k tomu, aby ji vaše publikum pochopilo, případně akceptovalo. Omezte popis na tři věci pro každou položku.


- Nějaké otázky? Uvažujte o tom, jaké otázky, obavy nebo námitky mohou přijít a zařaďte jejich řešení do přednášky. Předvídavost udělá zázraky s důvěrou, kterou získáte, neboť ukazuje vašim potenciálním zákazníkům, že se zaměřujte na to, co je pro ně relevantní.


Nedělejte si starosti ohledně toho, zda pokryjete všechny body, které jste dříve rozebírali. Pokud budou lidé potřebovat více informací, určitě se zeptají.

-av-

Zdroj: Presentations - informace o technologiích a technikách efektivní komunikace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentations