Chcete efektivní marketing? Vystupte z řady

Při srovnání podobných služeb a produktů, hledá potenciální zákazník firmu, která nabídne něco navíc. Chce vědět, proč to, co nabízíte, činí z vaší firmy nejlépe situovanou vůči jeho potřebám. Vytvořte proto reklamu, která vás efektivně odliší od konkurentů.

Tři tipy, jak vystoupit z řady:

- Znát konkurenty. Než se můžete efektivně odlišit, je třeba pochopit své konkurenty a jejich marketingové sdělení stejně jako to vaše. Jak? Prostým rozborem marketingových materiálů od konkurentů. Pokud existuje překrytí mezi tím, co nabízíte vy a co konkurenti, bude třeba přepracovat více než marketing. Někdy je třeba změnit způsob, jakým je produkt nabízen, nebo je zapotřebí přidat nové služby.  

- Z pohledu zákazníka. Vžijte se do zákazníka. Pokud byste si měli vybrat, co byste volili? Rozhodujícím faktorem bývá často hodnota. Ta troška něčeho navíc, kterou se jeden nákup liší od druhého. Může být hmotná i nehmotná. Abyste našli správný bod odlišení, zjistěte, co můžete poskytnout svému cílovému publiku, čeho si nejvíce cení.

- Představení nového sdělení. Pokud máte potřebné informace a vizi, je třeba vše vhodně komunikovat. Můžete zkusit krátkodobě jedno médium, třeba časopis nebo web, a určit dle odezvy, zda je to správná cesta. V případě, že nabudete jistotu a vaše cílové publikum reaguje efektivně, expandujte do všech médií.

S ohledem na váš rozpočet a média, která užíváte, počítejte se šesti a více měsíci pro penetraci a odtržení vaší firmy od „stáda“.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com