Balená voda už není "in"

Vytisknout

Litr vody v plastové lahvi stojí v USA třikrát více než stejné množství benzinu. Kritici se proto ptají, proč ji kupovat. Nejen, že je drahá, balení a rozvoz spotřebovává energii a přispívá ke globálnímu oteplování. Prázdné lahve představují další problém. Navíc údajně není zdravější nebo chutnější než voda, kterou si natočíte doma z kohoutku (chuť testovaly osoby se zavázánýma očima a většina nebyla schopna rozlišit vodu z kohoutku od kupované).

Není divu, že ochránci životního prostředí i jiní aktivisté si v USA berou na mušku hlavní prodejce balené vody, kterými jsou zde společnosti Coca-Cola, PepsiCo a Nestle.

Přestože jsou jmenovány příklady toho, jak se některé restaurace či organizace brání užívání balené vody a když zadáte do vyhledávače „balená voda“ najdete mnohem více obav, faktem zůstává, že se jí jen v USA prodá více než 8,3 miliard galonů a oproti minulému roku vzrostl její prodej o 10 %.

Firmy argumentují, že jejich voda tvoří jen nepatrný zlomek globální spotřeby a že i ony samy podporují veřejné systémy. Také se snaží minimalizovat dopad na životní prostředí například snižováním hmotnosti lahví. Vedení Coca-Coly uvádí, že nevidí balenou vodu jako konkurenci té z kohoutku, ale jako alternativu jiným baleným nápojům, které nemusí určité skupině spotřebitelů vyhovovat.

Pro spotřebitele, kteří chtějí minimalizovat svůj podíl na zhoršování životního prostředí, je tu dobrá alternativa – voda z kohoutku v recyklovatelné lahvi.

-av-
Zdroj: CNN.com - portál americké zpravodajské televize CNN
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNN.com
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace