Všichni jsme se setkali s dlouhodobými cíli. Určitě mají své uplatnění, ale nezapomínejte na výhody krátkodobých plánů, díky kterým můžeme ty dlouhodobé nakonec splnit.

Krátkodobý plán se stanovuje na méně než jeden rok. Velmi často se dílčí cíle stanovují na příští 3 měsíce až půl roku. Zpravidla jde o jednoduší mety než ty, které si stanovujeme na příštích deset let, například: „Za deset let se chci stát šéfem prodeje v pobočce nadnárodní společnosti pro Českou republiku.“ Krátkodobý cíl může být například zvýšení provizí o 25 % do šesti měsíců. Vzhledem ke krátké lhůtě vám správně stanovený plán dodá potřebnou motivaci se jím skutečně řídit.

Když si připravujete cíl v určitém časovém limitu, zvyšujete sám sobě šanci, že ho skutečně dosáhnete. Kromě toho krátkodobý plán je dílčím krokem k dosažení toho, co si přejete v delším časovém horizontu. Někdy jde ale třeba o něco úplně jiného, o co zkrátka usilujete – třeba našetřit si peníze na auto do určité doby.

Pokud nevíte, jak si stanovit cíle, napište si nejdřív, jaké jsou vaše dlouhodobé ambice. Buďte upřímní a neváhejte napsat i své sny, které vám přijdou až příliš fantastické. Není důvod nenapsat, že byste si chtěli pořídit červené Ferrari – proč ne? Jakmile budete mít seznam, na pár dní ho odložte. Pak si ho znovu přečtěte a eventuelně ho doplňte. Nakonec získáte základ, podle kterého můžete naplánovat dílčí cíle. Je možné, že něco z vašich přání lze uskutečnit již za 6 měsíců – pak z toho může být i krátkodobý plán. U dlouhodobějších ambicí je třeba je rozdělit na milníky. Avšak pozor – nesnažte se splnit 10 cílů najednou, akorát byste plýtvali svou energií. Vyberte 2 až 3, které mají nejvyšší prioritu, a těch se držte.

Nakonec připravte akční plán, jak krátkodobého cíle dosáhnout. Pokud jde o zvýšení prodeje, mohou konkrétní kroky vypadat takto:

  • Každé ráno odeslat 15 emailů potenciálním zákazníkům.
  • Navštívit 3 společenské akce z oboru za měsíc, atd.

Chcete-li našetřit peníze, rozmyslete se, jak je lze získat. Kromě zvýšení provize třeba zjistíte, že ušetříte slušnou částku vynecháním pravidelných snídaní v kavárně nebo zrušením filmových programů na kabelové televizi, kterou stejně nestíháte sledovat. Každopádně písemná forma plánu vám pomůže, abyste se ho opravdu drželi.

-th-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace