6 cest ke zpětné vazbě od zákazníků

Přesné a vyvážené informace o zákaznících dávají firmám velkou konkurenční výhodu. Článek popisuje šest způsobů, jak tyto informace získat.

- Zeptejte se. Nejjednodušší cesta, jak získat názor zákazníka je přímo se jej zeptat. Nelze spoléhat na to, že sami víte, co chtějí. Ptejte se proto a jednejte na základě odpovědí.

- Buďte svým vlastním zákazníkem. Vyzkoušejte si zážitek zákazníka na vlastní kůži. Projděte si jednotlivé kroky vašich zákazníků. Testujte různé situace. Zkuste například roli vozíčkáře nebo cizince, který nemluví vaším jazykem a uvidíte, jak s vámi bude zacházeno.

- Focus groups. Získávání informací pomocí tzv. focus groups je jednou ze základních metod kvalitativního výzkumu, zejména v marketingu. Vyčleňte reprezentativní vzorky zákazníků a zkoumejte jejich potřeby a preference.

- Dotazníky a průzkumy. Požádejte zákazníky o jejich názory a nápady v písemné formě. Dozvíte se tak informace, které vás samotné nemusejí napadnout.

- Statistiky užívání. Nezajímejte se jen o to, zda zákazníci vaše produkty kupují. Důležité je vědět především to, zda je chtějí a potřebují.

- Zaměstnanci v první linii. Zaměstnanci, kteří denně přicházejí do styku se zákazníky, jsou velmi levným zdrojem důležitých informací. Podporujte je v budování silných vztahů se zákazníky, kteří pak budou sdílní se svými názory.

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How